Att säga nej

December 12, 2011 § 1 Comment

Tanken med Den Positiva Metoden är att antalet tillrättavisningar ska minska radikalt – och ersättas av att man visar barnet tillrätta (visa hur man gör, instruktioner i förväg etc) när det behövs. Behöver man ändå säga ifrån, gör det så milt som möjligt:

säg: “Nej”!  och skaka litet på huvudet… inget mer… försök fortsätta leken…..  AVLEDNING är alltid bra…

Hälsar Hans och Anna

§ One Response to Att säga nej

  • Att avleda tycker jag också är det bästa, och att vara konsekvent förstårs. Att respektera barnet men ändå vara bestämd.

    Jag såg att ni varit inne på min blogg husetfullt. Jag kan tyvärr inte se eran kommentar. Jag har bytt adress från husetfullt.babyblogg.se till
    husetfullt.bloggspace.se

    / Maria husetfullt

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Att säga nej at Lyckliga Barn.

meta

