Läsar-frågor om trots

June 18, 2013 § 1 Comment

Vi arbetar intensivt med boken. Under tiden har det inte hänt så mycket här på bloggen, men vi vill ändra på det och hoppas att du som läsare vill bidra:

Har du frågor om trots och att bemöta barn? 

§ One Response to Läsar-frågor om trots

  • Anneli says:

    Hej!
    Jag skulle vilja fråga er om råd -Är separerad sen ett par år tillbaka med en dotter på snart 8 år som har ett sk varannanveckasboende. Jag upplever att hon har pendlingsproblem och vill kunna möta henne på rätt sätt i det. Hon kan vara sur, tvär, uppnosig, klängig, oerhört “på” och på gränsen till otrevlig när hon kommer. Förstår att det kan vara så och att hon behöver (och får) mycket uppmärksamhet och tid men hon har ändå ofta svårt att “landa”. Det brukar inte vända förrän jag blivit riktigt arg på henne av någon anledning. Ibland upplever jag att hon själv provocerar fram ett tillfälle och ibland reagerar jag för starkt på en småsak bara för att skapa “ett tillfälle” för konflikt. Men jag skulle gärna vilja göra “landningen” positiv istället för negativ. Har ni nått råd till mig? Tacksam för svar.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Läsar-frågor om trots at Lyckliga Barn.

meta

